Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Lycka, en servicehund - 30 juni 2009 21:01


Jag har inte så jättemycket att rapportera eftersom vår träning ligger nere just nu, pga. värmen.


I söndags hade matte ett ärende på tågstationen och vi promenerade dit, en ganska lång sträcka. Fast det var OK eftersom det blåste svalt. På hemvägen hittade jag en liten damm och naturligtvis så hoppade jag i!
Till och med Ruben, som inte är så förtjust i vatten, gick i och svalkade av sig. Fast han går bara i såpass långt att han bottnar.


Igår, måndag, så träffade vi Annika och hennes hundar och tog en promenad runt sjön. Den vägen har man många möjligheter att doppa sig! Man kan bada i bäcken och alla små diken som finns överallt. Men, när jag badat i diken så brukar jag vara ganska smutsig...


På eftermiddagen/ kvällen var matte på restaurang, så då fick vi vara hemma ensamma en stund. Men vi var trötta efter turen tidigare på dagen så det gick bra.


Idag var det nog den varmaste dagen hittills! Vi kom iväg efter lunch och gick ner till sjön så att jag skulle få simma. Matte hade tagit med sig mina bollar som jag hämtade från sjön, om och om och om igen... Ruben och Paula var båda nere och blötte tassarna för att få lite svalka och sedan låg de i skuggan. Paula, som både är mörk och har väldigt tjock päls, lider mest av värmen. Men hon brukar sitta i mattes famn en stund då och då för att "vila" lite.


 

Jag har hört att lerinpackning är bra för hyn, eller är det bara för tvåbeningar?


När vi gick hem från sjön så passade jag på att gräva lite i buskarna och blev helt svart! Så när vi kom hem så gick vi förbi fontänen för att jag skulle hoppa i och bli ren igen.


Nu på kvällen så var det fortfarande varmt, +23, så vi gick bara ut i närheten av där vi bor. Det är ett fint grönområde och vi kan springa fritt. Matte satt i solen och "softade" och vi strosade runt.


Imorgon, onsdag, så ska vi gå till boendet redan kl 13.00 I vanliga fall är vi ju där på eftermiddagen. Det blir nog bad för mig igen!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards