Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Snart sommarlov, med jaktträning, spår, sök, viltapportering, agility mm. Hoppsan, sa jag lov?

Av Lycka, en servicehund - 11 juni 2009 20:36


Mattes träningslust har varit dålig de senaste dagarna. Och det beror på EN sak; VÄDRET! Det är inget kul med att träna när det regnar till och från och man blir blöt och kall! Varken matte, Ruben eller Paula tycker att det är någon höjdare att vara utomhus just nu! Det är bara jag som inte bryr mig så mycket. Men jag får ju "träning" iallafall, i och med att jag jobbar med matte; idag, t.ex så hämtade jag posten.


Ruben blir frotterad efter att ha varit ute i regnet


Vi har varit en sväng i skogen för att jag skulle få träna, men det var några män där som höll på att såga ner träd, så det blev ingen direkt träning. Men jag fick iallafall springa och söka bollen som kastades ut bland träd och buskar, och det tycker jag ju är så roligt! Paula och Ruben fick träna "hopp" över nedfällda träd. Som vanligt så har vi ju varit och promenerat mycket, mellan regnskurarna. Och så har mommo varit här. Och vi blir helt ÖVERLYCKLIGA när hon kommer och hälsar på oss!


Matte har också varit på möte och nu var det det sista innan sommaruppehållet. Nu ska hon tillbringa ALL tid med oss! Vi ska träna jakt, spår, sök, viltapportering, agility m.m Och så kommer vi att åka till stugan och då kommer matte naturligtvis att ta med sig anden, så att jag kan träna vattenapportering.


Igår, onsdag, så var vi såklart på boendet. Nu har vi varit där varje vecka (med något undantag) i ett år! Oj, vad tiden har gått fort! Och matte tycker fortfarande att det är lika roligt och givande, t.o.m ännu mer nu än i början! Och vi hundar tycker också, såklart, att det är lika roligt varje vecka.


Igår gick vi till bäcken igen så att jag fick simma. Vi har inte hunnit med någon simning de här dagarna, så det var perfekt att gå iväg till bäcken. Min brukare frågade matte om vi skulle kunna köpa någon flytande leksak till mig till nästa vecka och det lovade matte att göra. Det var ganska varmt i luften igår, även om det var mulet, så jag hade inte alls lust att komma upp ur vattnet. Om det är kyligt ute så brukar jag simma ett tag och sedan vill jag komma upp för att bli frotterad.


Till helgen så åker vi ju med barnen/ungdomarna på läger och det ska bli skoj! Rapport om detta kommer efter helgen.


Och så vill matte ha ett ord med i laget:
Den 24/6 kl. 17.00 så har de som vill möjlighet att testa sin hund för att bli Assistanshund. Testet kostar 150 kr och om man godkänns så kan man besöka äldreboenden m.m
För mer info och anmälan kontakta

Helena på tel. 0980-193 93 eller 070-672 90 07 eller

Margareta på tel. 0980-293 64 eller 070-529 93 64.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards