Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Tråkigt väder, då blir man sååå trött...

Av Lycka, en servicehund - 7 juni 2009 08:40


De här två senaste dagarna har vi varit såååå trötta och har därför inte tränat desto mer! Vill vi ta det lugnt så får vi det!


Igår lördag så gick vi till skogen och matte hade med sig en dummy, som jag skulle få markera och apportera. Jag sitter helt lugnt bredvid matte när dummysen kastas iväg. Igår hämtade jag apporten, men droppade den någon meter ifrån matte. Själva farten ut till dummysen var det inget fel på, men det gick så segt in mot matte! För att jag inte skulle avsluta träningen med ett misslyckande så fick jag göra ett nytt försök och då gick det klockrent! Och efter det så slutade vi; alltså, med ett lyckat resultat!
Sedan tog vi en rejäl promenad istället.


Paula och jag poserar framför gruvan


På kvällen skulle moster på bio och Atlas fick vara med oss ett par timmar.
Idag, söndag, så var det hyfsat väder, så matte packade handdukarna och så gick vi iväg för att jag skulle få simma. Vid övergångsställena så SPRANG jag för att trycka på knapparna!


Vi gick först förbi moster för att få klorna klippta och Paula ligger nuförtiden HELT lugnt och stilla i mosters famn. Moster tycker att det är väldigt skönt, förut var kloklippningen ju en kamp! Sen gick vi till bäcken och jag simmade runt där ett bra tag.


På hemvägen så sprang jag lös och precis som häromdagen så sprang jag till matte när vi mötte en hund! Matte ropar inte på mig, utan väntar bara och så får jag belöning när jag kommer till henne!


Ikväll blev det heller ingen träning eftersom vi var så trötta! Men det är ju en ny dag imorgon och då kanske vi är lite piggare...


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards