Alla inlägg den 21 december 2009

Av Lycka, en servicehund - 21 december 2009 19:36


Hemma hos oss är det ingen julstress! Vi har varit med matte och köpt dom julklappar som ska köpas. Sedan åker vi till Kangos för att fira jul med Mommo och co. Atlas + familj ska också fira jul där, så jag antar att han och jag kommer att vara ute mycket tillsammans och hitta på lite äventyr!

Som vanligt har det varit mycket bus och lek i snön, för mig, men även också jobb, såklart! Och även fast matte tycker att det är så mörkt och tungt just den här tiden på året, så ser hon till att vi får det vi behöver; lek, motion och träning.
Paula har börjat med ett nytt freestylemoment; Om. Det innebär att hunden ska backa RUNT föraren. Eftersom backa, inte är något som Paula är så där jätteduktig på (eller rättare sagt; hon har inte tränat det så mycket!) så fick hon börja med att få hjälp av targetstickan. Och det gick bra! Problemet med detta moment är att få henne att backa runt! Det är inga problem för henne att backa rakt bakåt. Nå, det löser sig!


Vi alla tre har också fått träna Hålla. Den här gången så tog matte fram en vindruva! Och som sagt; jag håller i vad som helst! Paula tog också upp vindruvan efter en liten stund, medan Ruben petade på den med nosen.


  

Jag bär vindruvan


 

Paula och vindruvan 


Sedan har vi tränat på sådant som vi har tränat på förut. Vissa övningar har vi gått vidare med och vissa har vi finslipat. Några av övningarna är: bära soppåse, lägga föremål i diskhon, backa och stegra (där vi nu har fått börja gå framåt på bakbenen).


  

Ruben stegrar


Någon dag här framöver så ska jag få följa med Moster och Atlas och åka skidor! Jag vet inte om jag ska få dra Moster eller om jag bara springer lös. Jag har ju några olika selar, så det hade nog varit kul att prova på! Förra julen drog jag ju Pontus som satt på en glidmadrass och det var kul!


Vi hörs igen när vi kommer tillbaka från Kangos!
 
GOD JUL PÅ ER ALLA!


LYCKA


Ovido - Quiz & Flashcards