Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Nu byter jag till bikini - fast det snart är vinter...

Av Lycka, en servicehund - 29 september 2009 20:00


  

I morse var det lite snö på gruvan och marken runt huset!


I söndags var det 4:e kurstillfället i agility. Vi promenerade ner till Bruksis en timme innan kursen för att matte skulle träffa Annika och planera lite inför kvällen. Sedan kom moster och hämtade oss hundar eftersom vi skulle vara hos henne under dom 2 timmar som kursen varade.


Katarina, som är agilityinstruktör och även tävlar i agility, var på besök för att berätta för kursdeltagarna om just tävling och alla tävlingsregler. Även matte tyckte att det var jätteintressant och lärde sig massor med nytt!

Efter det så var det teori en stund, denna gång om kondition och hälsa. Sedan gick matte och Annika igenom dagens nya hinder; A-hinder och långhopp och efter det gick alla ut för att värma upp. Och efter det var det dags att plocka fram hinder och även bygga några kombinationer för att sedan träna! Alla ekipage hade gjort stora framsteg sedan sist och matte tyckte att det var jätteroligt att se! När kursen var slut så kom moster till Bruksis med oss och sedan promenerade vi hem med matte.


Igår, måndag, så fick jag bära klövjeväskan, som var fullpackad som vanligt! Matte ser på mig att jag verkligen VILL bära; när väskan lyfts fram mot mig så ställer jag mig i position och så sträcker jag upp huvudet så att väskan ska kunna sättas på mig! Och så duktig jag har blivit vid hundmöten; igår så var jag lös bredvid matte och såg en hund som låg bunden. Jag rusade mot hunden i full fart för att hälsa (vi brukar hälsa på varandra när vi möts!). Matte sa då: "Nej!" och jag tvärvände, bara några decimeter från hunden och rusade tillbaka till matte! Och jag fick en rejäl belöning för att jag var så duktig!


Idag, tisdag, så har vi varit i skogen för att träna sök. Assistenten gick och lade ut 3 (vi tog med Paulas dummy också) dummysar och sedan fick jag söka! Jag hittade dom som låg längst bort och dolda först och sedan hittade jag den som låg ganska nära. Som vanligt så var energin på topp och avlämningarna funkade perfekt! Matte tycker att just sök är bland det roligaste som hon tränar med mig! Och jag älskar också sökträning!


I morgon ska vi träna personspår. Egentligen ville matte lägga blodspår åt mig, men vi har inga klövar kvar...

Det gäller att passa på att träna spår nu, innan snön kommer!


Ikväll har det inte varit någon ungdomsgrupp på Bruksis. Matte och Annika var tvungna att ställa in den idag. Men, nästa tisdag är det dags för agilityträning för barnen/ungdomarna igen.


Moster har varit här idag och "fixat" våra klor. Jag har också fått pälsvård varenda dag nu i en veckas tid eftersom jag har börjat fälla. Och det är inte lite hår som jag fäller! Det är MASSOR! Vilken tur att jag ÄLSKAR pälsvård, jag ligger ner och sover...


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards