Alla inlägg den 25 september 2009

Av Lycka, en servicehund - 25 september 2009 19:12


Igår, torsdag, så promenerade vi ner mot sjön för att träna. På vägen stötte vi på moster, Atlas och Branny!


  

Jag, Atlas och Branny


  

Moster, Atlas och Branny


Vi passade på att promenera en bit tillsammans, kul! Först hade matte tänkt att jag skulle få träna i vatten, men det var så kyligt då på kvällen, så vi struntade i det. Istället tränade vi på "fältet" som ligger i anslutning till sjön.

Jag började med att träna dubbelmarkeringar och sedan dolt linjetag och allting gick perfekt!


Efter det så fick jag träna sök, i skogen som ligger där. Jag fick sitta bredvid matte (lös, alltså) och assistenten gick iväg för att slänga in båda dummysarna i skogen. Sedan skickades jag iväg; över halva fältet och in i skogen!Dummysarna låg väldigt väl dolda, eftersom det var både träd, buskar och högt gräs. Och även ett dike. Så det tog en liten stund för mig att hitta dem, men jag sökte med full energi hela tiden. Jag fick göra 3 likadana sök efter varandra och belöningen bestod av boll varannan gång och Frolic varannan gång. Och jag var helt fokuserad på uppgiften!


  

Paula och Ruben sitter uppe på ett bord


Efter min träning så fick Paula och Ruben träna "framåt" och "hopp". Och vilken energi Ruben hade!!! Det var nog för att det hade städats tidigare under dagen och vi bara hade legat!


Idag, fredag, har vi varit på Björkis och köpt en liiiiiiten dummy till Paula! Hon ska också få börja träna apportering, ordentligt! Det ska nog säkert gå bra, hon apporterar ju redan tex. tidningsrullar och pennor!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards