Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Att sova under frottéhandduk är mysigt...

Av Lycka, en servicehund - 26 september 2009 19:26



Idag, lördag, så var det strålande sol, fast riktigt blåsigt! Matte skulle först iväg för att handla och vi promenerade iväg allihopa. Matte hade även packat ner min boll och dummysarna ifall vi fick tillfälle att träna. Och det fick vi! När matte hade handlat så gick vi efter en gångväg där det finns gräs och skog på båda sidor. Först gömdes en dummy i högt, högt gräs och jag fick söka. Sedan gömdes båda dummysarna i gräset och jag sökte igen. Det gick superbra! Jag sökte med full energi hela tiden, sen full fart till matte för att avlämna!


Efter det fick jag söka en dummy som gömdes bland ris. Den var lite svårare att hitta och det var ganska krångligt att sedan ta sig ur riset, till matte, med dummysen i munnen. Men, jag kämpade på! Och det gick perfekt! När det var färdigt så kom matte på att vi skulle kunna gå ner till sjön så att jag skulle få simma eftersom det var ganska varmt i luften. Och jag hoppade i vattnet direkt när vi kom fram! Sedan fick jag simma några gånger för att hämta bollen. Matte hade ingen handduk med sig, men jag fick springa efter bollen uppe på land för att inte börja frysa och det funkade bra! Inte blev jag kall inte! Och hela vägen hem så kunde jag vara lös så jag sprang som en galning fram och tillbaka, som jag brukar, alltså! När vi sen kom hem så blev jag ordentligt frotterad och sedan somnade jag där på mattes säng med handduken över mig...


  

En välbehövlig tupplur under handduken, efter simningen!



På kvällen tränade vi inomhus en stund. Paula började med att bli inklickad på sin nya dummy. Sedan tränade hon positionsväxlingar på avstånd och efter det så städade hon undan leksaker. Jag började med att plocka upp ID-kortet från golvet och det är inga problem med det! Sedan fick jag apportera träapporten och sätta mig med den i utgångsställning. Och matte tycker att det är så fascinerande att se att jag utan att tveka sätter mig med den i utgångsställning, utan något som helst kommando! För precis innan hade jag ju plockat upp ID-kortet och DET la jag ju, utan kommando, i mattes famn!


Sedan tränade jag också positionsväxlingar, både bredvid matte och på avstånd. Just på avstånd så ville jag först gå mot matte, men sedan så fick assistenten fick belöna mig på stället och då funkade det! Ruben ville inte vara med idag, utan nöjde sig med att ligga på soffan och gnaga på ett grisöra.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards