Direktlänk till inlägg 17 september 2009

En nästan alldeles vanlig tisdag i mitt liv...

Av Lycka, en servicehund - 17 september 2009 15:30


I tisdags, så var vi en sväng på Bruksis för att matte skulle kopiera papper till agilitykursen. När vi gick hemåt så gick vi på en gångbana som är lång och rak. Då passade jag och matte på att jogga! När matte kör full fart på rullstolen så kan jag trava bredvid henne i precis lagom takt. Paula och Ruben promenerade efter oss med assistenten.


På kvällen så var vi ju tillbaka till Bruksis, för ungdomsgruppen. Det var några nya deltagare och Annika och matte delade upp barnen/ungdomarna i två grupper. Annika hade teori med nybörjarna och matte gick ut med dom andra.

Annika och "hennes" barn byggde en nybörjarbana och mattes "barn" byggde en längre bana. Först fick dom träna på hindrena var för sig och sedan så fick dom springa hela banan, flera gånger var. Ååååh, så duktiga dom är! Vilken fart och glädje!

Jag blev lite rastlös så jag "råkade" gräva lite hål i gräsmattan...


  

Jag har dragkamp med mattes assistent


Igår, onsdag, så hade matte ärenden att göra och vi var såklart med! På hemvägen så gick vi igenom skogen så att jag skulle få söka. Mössan gömdes och jag satte full fart och hittade den väldigt fort! Så matte tänkte att hon skulle göra det lite svårare för mig; mössan lades upp på en stubbe!Men, jag hittade den lika fort ändå!

Sedan skulle Paula få träna sök. Assistenten sprang och gömde sig. När Paula skickades iväg för att söka så tog hon två steg ut i skogen och sedan vägrade hon gå längre! Det är väl klart; hon har korta ben och väldigt lång päls! Det fastnar gräs, kvistar m.m och det är inte så speciellt trevligt! 


Efter att vi hade ätit middag så promenerade vi ner till Bruksis, IGEN! Matte skulle köpa hundmat av Maggan och Paula skulle få träna agility. Hon tränade på tunneln, hopphinder, A-hindret och vippbrädan. Det är ju Paula som småningom ska få visa bl.a A-hindret och vippbrädan för deltagarna på agilitykursen. Och Paula har ju inga problem med något hinder.


Jag fick också träna lite agility; tunneln och hopphinder. Och det gick jättebra! Jag kom även upp halvvägs på A-hindret! Matte kanske i alla fall satsar på att träna agility med mig under nästa vår och sommar!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards