Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Sökträning med mera

Av Lycka, en servicehund - 15 september 2009 11:27


I söndags så gick vi inte ner till sjön. Matte kom på att hon istället ville träna Sök med mig så vi packade ner: dummysar, mössan och en boll. Sedan gick vi upp till skogen för att träna. Jag satt bredvid matte medan assistenten gick och lade ut dom fyra föremålen. Egentligen ville matte att det bara skulle vara dummysar ELLER andra föremål, men eftersom vi bara har två dummysar så fick vi blanda lite!


Bollen hittade jag först, sedan hittade jag mössan. Dessa två gick fort att hitta, men sedan började jag igen tveka när jag skickades ut på dom andra två. Fast oftast när vi har tränat detta så har jag bara skickats ut på två föremål, så jag är inte så van! Men, jag söker med full energi och till slut hade jag också hämtat in dummysarna.


Paula och Ruben fick också träna Sök! Men, dom fick söka upp assistenten som hade gömt sig i skogen! Och dom tycker att det är jätteroligt! Dom fick göra flera Sök i rad. Jag ville INTE vara med på det, så jag satt bredvid matte (lös) och tittade på!


  

En fin hösthimmel över Kiruna!


Efter träningen så promenerade vi, ca. en timme. Och sedan gick vi hemåt för att hinna äta middag och vila en stund innan det var dags att åka till Bruksis och Agilitykursen. Fast vi skulle ju inte få följa med den här gången, så moster kom och hämtade oss. Och som vanligt blir det värsta dramat när vi ska ifrån matte! Ingen av oss ville följa med frivilligt utan moster fick DRA oss ut genom dörren! Men när vi väl kommer ut genom dörren då är det inga problem; vi följer glatt med! Vi fick följa med moster och Atlas till en sjö där jag och Atlas fick bada! Vi fick också turas om att apportera dummysar i vattnet, kuuuuuuuuul!


Agilitykursen började med teori, som handlade om Belöning. Sedan gick alla ut på plan för att börja träna. Den raka tunneln var det nya hindret för den här gången. Det tränades också på slalom och olika kombinationer av hopp. Det var superkul! Matte tycker verklligen att det här med att hålla kurs var skoj! Och det är lite annorlunda med att leda vuxna än att leda ungdomsgruppen. Båda är lika roliga, men som sagt: annorlunda! När kursen var slut så kom Atlas husse med oss till Bruksis och så tog vi en promenad hem.


Och på kvällen så gjorde Paula något  hon aldrig brukar göra; hon sov med matte! Och nära, nära! Ja, hon låg delvis PÅ matte! Hon hade nog saknat henne...


Igår, måndag, så fick vi vara själva en stund på förmiddagen eftersom matte skulle på möte. När matte kom hem så gick vi ut direkt. Och sedan på kvällen så fick vi vara ensamma en stund IGEN! Men, bara en LITEN stund! Direkt när matte kom tillbaka så gick vi upp till skogen. Den här gången tränade vi inte, utan bara strosade runt.


Idag, tisdag, så är det dags för ungdomsgruppen igen. Vi ska börja med att ha teori en stund och sedan ta promenaden för att sedan gå och träna agility. Det ska byggas två banor idag, en lättare och en svårare. Det ska även komma en ny deltagare och nu börjar det bli en väldigt stor grupp! Fast matte och Annika tycker att det funkar bra ändå. Barnen/ungdomarna är ju så duktiga på att träna så det brukar inte vara några problem. Och så vill dom ju inte säga Nej till någon som vill vara med i ungdomsgruppen!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards