Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Nytt moment – att plocka upp "plastkort" från golvet

Av Lycka, en servicehund - 5 september 2009 09:25


Idag, lördag så skulle vi gå till marknaden. Vi gick genom skogen så att vi skulle få "härja" av oss först! Vi såg en ekorre och jag försökte nästan klättra upp i trädet... Fast sen när matte gick iväg så sprang jag såklart efter henne! Matte är viktigare än en liten ekorre!


Innan vi besökte marknaden så gick vi en sväng på stan. Jag, förstås med tjänstetäcket på mig. Ruben satt i mattes famn igen eftersom det kom, typ, fem droppar regn... Matte köpte inga ben till oss från marknaden eftersom det bara fanns såna där som vi inte tycker om, kräsna är vi! På hemvägen så fick jag leka med min boll, det är alltid lika kul!


På kvällen så tränade vi inomhus, det var några dagar sen sist. Nu ville matte att jag skulle få lära mig något nytt; att plocka upp "kort" (VISA, Ica, ID m.m) från golvet och avlämna i hennes famn.


 

Se så fint jag håller mattes ID-kort!


Först fick jag bara träna på att hålla i kortet ett par gånger = inga problem. Sedan lades kortet på golvet för att jag skulle plocka upp det. Och jag plockade upp det direkt och lade det i mattes famn! Och matte som trodde jag skulle ha problem med detta moment!?!? Det var väl ingenting...


Paula håller kortet på sitt eget sätt...


...och Ruben han håller också ordentligt, som jag!


Paula och Ruben fick också träna på detta. Ingen av dom plockade upp kortet från golvet, men båda höll iallafall i det, i några sekunder. Inte så lätt för assistenten att fota dom två! Jag själv håller i tills matte säger: "Tack!".
Sedan tränade vi alla tre på att söka upp kantarellbitarna som låg runt om i lägenheten. Ruben hade lite problem med det i början, men sen fattade han vad han skulle söka efter. Efter det tränade vi allihopa på att "stegra".

Imorgon så börjar nybörjarkursen i agility som matte och Annika ska hålla. Matte tycker att det ska bli spännande och roligt!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards