Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Besök på boendet, beninköp på Björkis och mycket mer

Av Lycka, en servicehund - 2 september 2009 10:05


I måndags, så gick vi ju till boendet. Det var ganska kallt ute, så vi struntade i att gå till bäcken eller sjön. Istället så tog vi en promenad till Björkis för att köpa nya ben till oss. Min brukare tycker att det är en trevlig affär så hon går gärna dit.


När vi hade handlat så började vi gå tillbaka och på vägen så gick vi förbi moster för att lämna av oss. Vi skulle få vara där eftersom matte skulle på två möten på kvällen. Och vilket drama det blev när vi skulle bli lämnade; Ruben blev stel som en staty och vägrade att gå in i lägenheten och jag försökte trycka mig ut genom dörren! Fast när matte väl har gått så är det helt okej. Jag och Atlas busade som bara den! Kul! När moster sedan på kvällen skulle köra hem oss så berättade hon för matte att Ruben hade SKRIKIT i bilen, när dom började närma sig vårat hus!
Och sen passade jag och Altlas på att leka en sista gång, innan det var dax att skiljas för den här gången.


På en gång vi kom upp i lägenheten så sprang Ruben till skafferiet, han kom minsann ihåg att det hade köpts ben tidigare under dagen...Matte brukar köpa några små ben till Paula och Ruben, och lååånga ben till mig. Men, Ruben, han ska alltid ha ett av mina ben. Och det var inget undantag i måndags!


Ruben med det STORA benet!


Benet var lika långt som Ruben och ändå så var det delat på mitten.


Igår, tisdag, så var vi runt halva stan med matte, bla. på biblioteket. Fast matte hade glömt mitt tjänstetäcke så jag fick stanna ute med Paula och Ruben. Jag tog ockå ett dopp i fontänen, men bara ETT! Sen var jag nöjd!
På hemvägen gick vi genom skogen för att jag skulle få träna uppletande.
Mattes mössa gömdes i buskarna och jag letade med full fart! 


Jag kan hålla flera saker i munnen samtidigt, tex. mattes mössa och vante


Och den här gången så tittade jag inte efter matte för att få "hjälp" och vägledning utan letade helt självständigt. När jag hade tränat färdigt så träffade vi en golden-blandis som vi har träffat förut. Jag och hon fick leka; brottning och så jagade vi varandra.


Sen gick vi hemåt för att äta middag och vila en stund innan det var dax för ungdomsgruppen. Det var ytterligare några nya deltagare. Skoj, tycker matte. Vi promenerade först, som vanligt. Det är bra att värma upp sig och rastas innan det är dax för att träna agility. Sedan byggdes det två banor, som förra veckan; en bana för nybörjarna och en bana för dom som har varit med förut.


Efter träningen så promenerade vi hemåt. Och precis som förra gången så ville VI träna och började hoppa upp på stenar! Vi träffade också på en häst, tur att vi inte bryr oss om hästar! Vi var lösa och sprang med full fart TILL matte!



Atlas gillar vår mat!

Idag, onsdag, så är Atlas hos oss några timmar. Matte hade hoppats att vi allihopa skulle kunna vara ute och springa i skogen, men regnet har öst ner hela dagen. Fast om det blir bättre väder till kvällen så ska vi gå till skogen!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards